heter Sigrid Therese til fornavn og Helbostad til etternavn, men ellers er likhetene med jevngamle Martin ganske mange: De er er cirka 170 cm høye, de er begge usedvanlige fotballtalenter, de er begge tatt ut på seniorlag i en alder av 15 år og får mange av de samme skussmålene fra sine respektive trenere!

– Sigrid er en ufattelig spennende fotballspiller! Trener for 1. divisjonslaget Grand Bodø, Tom-Kåre Staurvik er full av lovord om sin siste rekruttering til damelaget:

– Jeg vil kort og godt si at Sigrid representerer en komplett pakke: Hun er fysisk sterk, hun har god basisteknikk og godt tilslag. Som spiller ligger hun dessuten langt foran sine jevngamle når det gjelder både modenhet og fotballforståelse.

Han forteller at dette uttaket ikke er hverdagskost, selv for en erfaren trener:

– Det er klart at når vi tar inn en spiller som er så ung, så har vi langsiktige planer. Hos oss skal Sigrid få tid til å utvikle seg selv og sine ferdigheter, så blir det i grunnen opp til henne selv hvor god hun vil bli.

– For å si det sånn: Jeg ser fram til fortsettelsen! avrunder Staurvik